Олег Мірошниченко на прес-клубі Лабораторії демократичних трансформацій

Зараз найкращий час для старту бізнесу за європейськими стандартами, – Олег Мірошниченко

Криза бізнесу – не перешкода. У цьому впевнені і експерти, і підприємці, й журналісти, що взяли участь у круглому столі “Реформи зблизька: Європейська інтеграція Україського бізнесу та вихід на ринки ЄС у рамках Зони вільної торгівлі”, організованого Лабораторією демократичних трансформацій спільно з ГО “Громадське телебачення Чернівців”.

Хто хоче працювати, той працює. Можливо, зараз найкращий час для того, щоб стартувати. Тому що, коли усі інші опустили руки, ти починаєш щось робити. А коли почнеться економічний підйом, ти будеш першим, – переконаний Олег Мірошниченко, бізнес-консультант.

Тому не варто боятись відкривати власну справу і вдосконалювати те, що маєте. Крім того, робити це в Україні значно легше, впевнені підприємці. Бо ж і податки у нас низькі, і протестувати можна усе, що завгодно. Головне – мати бажання працювати.

– Кількість рано чи пізно переходить у якість. Працюємо по 80-100 годин на тиждень. Немає шансів, що не вийде. Бо ти пробуєш різні дії, якась із них приведе до результату, – зазначив Дмитро Лукінчук, бізнесмен.

– Якщо говорити про Україну, вона мною і командою розглядається, скоріше, як майданчик для тестування продукту та його основних елементів і властивостей, для того, щоб на європейський ринок вийти швидко та ефективно, – зауважив Юрій Пасічник, бізнесмен.

Тому бізнес-консультант Олег Мірошниченко радить якомога швидше почати вести бізнес за високими європейськими стандартами. Бо ж експорт, каже, – це змагання, і чим швидше та наполегливіше ви почнете тренуватись, тим більше шансів виграти.

– Коли прийде “час Х”, і вам потрібно буде шукати партнера, проходити сертифікацію, це буде зробити набагато простіше. І навіть більше, коли ви рухаєтесь до тих стандартів, просто як побічний ефект, ви можете мати дуже багато інших позитивів, включно з успіхом на українському ринку, – запевнив Олег Мірошниченко.

Щоправда, між європейськими та українськими стандартами дуже велика прірва. Тому, аби вивести своє підприємство на зовнішній ринок, зусиль потрібно не менше, аніж для того, щоб відкрити бізнес. Бо ж експорт, каже фахівець, потрібно будувати стратегічно.

– Це означає: підготовка персоналу, який знає хоча б англійську мову. Мотивація менеджменту. Який не говорить: ось тобі 2 місяці, принеси мені контракт. Певний фінансовий запас. Тобто кампанія не має ілюзій і розуміє, щоб виходити на закордонний ринок, потрібно буде зробити певні інвестиції. І це необов’язково маленькі гроші, – підкреслив Олег Мірошниченко, бізнес-консультант.

Саме це і зробив Юрій Пасічник. Він, каже, не пожалкував коштів та хороших працівників, які створили унікальний продукт в ІТ-сфері. На команду розробників були затрачені колосальні фінансові ресурси. Проект наразі належить до унікальних продуктів. На сьогодні аналогів немає і в Європі також.

А ще за кордоном вимоги споживачів досить високі. Їх цікавить не тільки якість товару, а й те, чи пройшло ваше підприємство екологічну сертифікацію, чи отримують працівники хорошу зарплату тощо. Проте чернівецьких бізнесменів це не лякає.
– Зараз ми дивимось на ринок наших найближчих сусідів. Це Румунія, Польща. Приваблює надходження валютної виручки. Також приваблює те, що все зрозуміло, усі процедури, які потрібно зробити, вони максимально відкриті та спрощені, – розповідає Дмитро Лукінчук.

Джерело: ТВА.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *